Eduterapeutica Lux Niepełnosprawność intelektualna i ASD 12+
Dla kogo?
Publikacja skierowana jest dla młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością i ASD. Pedagodzy specjalni, nauczyciele i terapeuci mogą wykorzystać karty pracy podczas zajęć rewalidacyjnych w szkołach i innych ośrodkach. Przygotowane materiały sprawdzą się również podczas zajęć z funkcjonowania osobistego i społecznego oraz zajęć rozwijających umiejętność komunikowania się. Dużym atutem jest możliwość wykorzystania ich podczas działań praktycznych np. podczas spotkań z reprezentantami różnych zawodów.
Pakiet Eduterapeutica Lux Niepełnosprawność intelektualna i ASD 12+ zawiera:
- 150 kart pracy wydrukowanych i online, podzielonych na 14 obszarów tematycznych które przygotowują i wprowadzają do samodzielnego podejmowania działań,
- grę planszowo-karcianą "W mieście" podsumowującą zdobyte umiejętności. Zawartość gry: plansza, 53 kart pytań otwartych, 40 pytań zamkniętych, 15 kart suchościeralnych z pytaniami kontrolnymi, pionki, kostka do gry, pisak,
- poradnik ze wskazówkami do pracy z nastolatkami i dorosłymi.
Na jakie potrzeby odpowiada Eduterapeutica Lux Niepełnosprawność Intelektualna i ASD 12+?
- Umożliwia zwiększenie samodzielności, poprzez wcześniejsze przybliżenie, przećwiczenie i omówienie sytuacji, w których osoby z ASD i niepełnosprawnością intelektualną mogą się znaleźć, na co dzień.
- Przybliża tematy w sposób usystematyzowany, pozwalając na korzystanie z niego w dowolnych konfiguracjach przez osoby współpracujące z osobami z ASD i niepełnosprawnością intelektualną.
- Materiały mogą stać się podstawą do przejścia do praktycznych działań związanych z wprowadzeniem osoby w coraz szerszy zakres umiejętności społecznych i samoobsługowych.
- Trwały materiał i wysoka jakość wykonania umożliwia korzystanie z materiałów przez osoby z trudnościami z napięciem mięśniowym czy regulowaniem emocji.
- Publikacja zawiera propozycje zadań i aktywności o różnym stopniu trudności, umożliwiając korzystanie z nich przy współpracy z osobami przejawiającymi różny stopień zaburzeń sfery poznawczej, społecznej czy komunikacyjnej.
- Uwzględnienie podstawy programowej dla uczniów w szkole podstawowej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz szkół przysposabiających do pracy.
- Różnorodność tematyczna umożliwia wykorzystywanie materiałów podczas nauczania w środowisku naturalnym, związanym z aktualnymi potrzebami i wyzwaniami, przed jakimi stoją osoby z ASD i niepełnosprawnością intelektualną.
- Poruszanie w materiałach wielu tematów daje możliwość na rozwijanie pewnych zainteresowań osób, z którymi współpracujemy np. dotyczących zawodów czy miejsc użyteczności publicznej.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt:
Małgorzata Kołodziej
Dyrektor Handlowy
malgorzata.kolodziej@epax.pl
tel. 533 331 456